لاو سینما : سینمای ایران و جهان

وی افزود: حالا در این یکی دو سال موضوع از پیامک هم فراتر رفته و تلویزیون به سمت اپلیکیشن ها سوق پیدا کرده است که سود زیادی را به این رسانه می رساند.

آخرين به روز رساني : یکشنبه 29 مهر 1397


کل مطلب : 4640 مطلب / کل بازديد : 638,4121
تبليغات

خرید بلیت شعله ور
خرید بلیت یک کیلو و بیست و یک گرم
خريد بليت چراغ های ناتمام
خرید بلیت داش آکل
خرید بلیت تنگه ابوقریب
خرید بلیت پشت دیوار سکوت
خرید بلیت خرگیوش





موضوع : تلویزیون
کد مطلب : 4570
تاريخ انتشار : یکشنبه 01 مهر 1397 - 0:58

مازیار معاونی منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو  درباره برنامه های اسپانسرمحور و همچنین تاریخچه آغاز تبلیغات در تلویزیون بیان کرد: تلویزیون این روزها تحت تاثیر و سلطه اسپانسرها قرار گرفته است درحالیکه یادم می آید بعد از انقلاب تا سال ۶۵ هیچ تبلیغاتی در تلویزیون پخش نمی شد و پخش پیام های بازرگانی تابو بود و این نشان می دهد تلویزیون همیشه دچار نوعی افراط و تفریط بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۶۵ مجوزی برای پخش محدود تبلیغات داده شد که به تبلیغات درباره پوشاک مربوط می شد. بعد از اینکه علی لاریجانی ریاست صداوسیما را برعهده گرفت و شبکه های جدید اضافه شدند پیام های بازرگانی بیشتر شد و نوروز ۷۸ بود که وسط سریال های تلویزیون نیز پیام های بازرگانی روی آنتن رفت.

معاونی اظهار کرد: درمورد سیستم پیامکی نیز این روزها افراط بسیاری می شود و همه برنامه های تلویزیونی برای انواع قرعه کشی و اهدای جایزه و نظرسنجی از این سیستم استفاده می کنند. آغاز استفاده از این سیستم پیامکی تابستان ۸۳ بود که ابتدا برنامه ها با هدف نظرسنجی از پیامک استفاده می کردند و بعد ابعاد تبلیغاتی را نیز در نظر گرفتند و دامنه پیامک به همه برنامه ها کشیده شد و اکنون این پدیده اینقدر زیاد شده که برای مخاطب ناخوشایند است.

وی افزود: حالا در این یکی دو سال موضوع از پیامک هم فراتر رفته و تلویزیون به سمت اپلیکیشن ها سوق پیدا کرده است که سود زیادی را به این رسانه می رساند.

این منتقد تلویزیون با اشاره به حضور افراط گونه اسپانسرها در چند سال اخیر در تلویزیون تصریح کرد: اسپانسرینگ باعث شده است تهیه کنندگانی وارد تلویزیون شوند که سواد تهیه کنندگی ندارند. تهیه کننده هایی که در برنامه های اسپانسرمحور فعالیت می کنند معمولا تفاوت بسیاری با برنامه سازان دارند و فاقد تخصص و تجربه لازم در این زمینه هستند.مهر

 

تاریخچه تبلیغات در تلویزیون,سال 65 تلویزیون و تبلیغات,حضور اسپانسر برای تبلیغات در تلویزیون

 

مطالب مرتبط
مطلب زنده
پربازديد