لاو سینما : سینمای ایران و جهان

براساس داده‌های ثبت شده در این گزارش از ابتدای پاییز ۹۴ تا انتهای پاییز ۹۶ آمار دستگاه‌های فعال استفاده‌کننده از بازی «کوئیز آو کینگز» به مرز ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۶۹ دستگاه رسیده است.

آخرين به روز رساني : جمعه 31 فروردین 1397


کل مطلب : 4379 مطلب / کل بازديد : 620,6701
تبليغات

تبليغات
خرید بلیت به وقت شام
خريد بليت فراری
خرید بلیت لاتاری
خرید بلیت لونه زنبور
خرید بلیت مادر
خرید بلیت خرگیوش





کد مطلب : 4377
تاريخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 - 0:42

گزارش «کوییز آو کینگز: پدیده اجتماعی» دومین گزارش از مجموعه گزارش‌­های «پدیده سال» است که قرار است در هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را تحت بررسی آماری قرار دهد. نکته حائز اهمیت این گزارش اما قدرت‌نمایی یک بازی ایرانی در بازار گیم است؛ آن هم فقط یک سال پس از آنکه نتایج همین پیمایش میدانی، نشان داد یک بازی خارجی توانسته در سال ۹۵ بازار داخلی بازی‌ها را به تسخیر خود درآورد.

پس از آنکه در سال گذشته، بازی پرحاشیه «Clash of Clans» به‌عنوان پدیده سال انتخاب شد و تحت پژوهش قرار گرفت، این بار مرکز تحقیقات بازی‌­های دیجیتال (دایرِک) سراغ بازی ایرانی «Quiz of Kings» رفته است.

بازی موبایلی کوییز که مبتنی‌بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است، توانست در سال ۹۵ با رشد ۱۶۸۳ درصدی در تعداد دستگاه‌­های فعال خود، به یکی از پرکاربرترین بازی­‌های ایرانی تبدیل شود و در لیگ بازی­‌های رایانه­‌ای ایران در سال ۲۰۱۷، عنوان پرمخاطب‌­ترین بازی مسابقات را به دست آورد. به همین جهت دایرِک این بازی موفق ایرانی را به عنوان پدیده سال۹۶  انتخاب و گزارش مشروحی را درباره دامنه نفوذ این بازی تدوین کرده است.

۱۱ میلیون کاربر و ۸ میلیون دستگاه فعال

براساس داده‌های ثبت شده در این گزارش از ابتدای پاییز ۹۴ تا انتهای پاییز ۹۶ آمار دستگاه‌های فعال استفاده‌کننده از بازی «کوئیز آو کینگز» به مرز ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۶۹ دستگاه رسیده است. تعداد حساب‌های کاربری (User ID) ساخته شده برای این بازی در این بازه زمانی هم ۱۱ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۸۴ عدد بوده که علت این اختلاف، ثبت چند حساب کاربری روی یک دستگاه و یا تولید حساب‌­های کاربری تقلبی در ابتدای انتشار بازی است.

به صورت میانگین ۱ میلیون و ۴ هزار و ۴۱۱ دستگاه فعال ماهیانه (Monthly Active Device) برای بازی وجود داشته است. این معیار به معنای تعداد دستگاه‌­های منحصربه­‌فردی است که در یک بازه یک ماهه وارد بازی می‌­شوند.

 

مطالب مرتبط
    مطلب زنده
    پربازديد